Nevjerojatna snaga Twittera ili bravo Lana!

Upravo sam svjedočila jedinstvenom događaju na ovom našem obrazovnom prostoru. Naime,  NCVVO je upravo objavio rješenja zadataka iz matematike pa se tako na Twitteru i na našoj Facebook stranici počela voditi zanimljiva diskusija o pojedinim rješenjima. Jedan zadatak na nižoj razini posebno je zaokupio pažnju maturanata te se povela velika diskusija o točnosti objavljenog rješenja. Lana, maturantica koja redovito prati  događanja na #maturaHR na Twitteru, odmah je skenirala zadatak i zamolila profesore matematike koji su na Twitteru, kao i druge maturante da riješe zadatak kako bi potvrdili točnost odgovora:

Na odgovor prof. Kličinovića je čekala svega par minuta.

Dobivši potvrdu da je objavljeno pogrešno rješenje, Lana šalje poruku ravnatelju NCVVO-a, g. Goranu Sirovatki.

G. Sirovatka odmah reagira i nakon kraćeg vremena Lana dobiva odgovor:

Sve se to odvijalo u manje od pola sata! Nije li to dokaz da se naš kruti obrazovni sistem zaista počeo mijenjati u moderniji, fleksibilniji i otvoreniji sustav. Griješiti je ljudski, kaže se, no poslušati glas učenice i ispraviti pogrešku je ono čime se možemo ponositi.

18 comments on “Nevjerojatna snaga Twittera ili bravo Lana!

  1. Možda nisam bila dovoljno jasna! Maturanti su to riješili točno, zato su i reagirali jer je objavljeno netočno rješenje, koje je zbog Lanine intervencije sad ispravljeno.

  2. Ovo je zaista sjajno i svedoči kao što si u naslovu i napisala, koliko Twiter može biti snažan i uticajan. I što me još više raduje, BRZ. I što me najviše raduje: ljudi ga počinju shvatati ozbiljno!

    • Da, zaista, sve se događalo nevjerojatnom brzinom i to me potaknulo da napišem ovaj post. Drago mi je da je Lana preuzela inicijativu. Iako pretpostavljam da bi nadležni kad tad uvidjeli grešku, ovo je bio savršen primjer odlične komunikacije raznih sudionika obrazovne zajednice. To je ono što veseli. Čujemo i poštujemo glas učenika.

  3. Što reći, nego bravo, bravo, pratila sam post od te učenice i na facebooku, odmah je prokomentirala kako je rješenje krivo, ali vidim da se brzo snašla, svaka čast njoj i svima koji su odmah bez previše premišljanja pravovaljano reagirali, možda se naš sustav stvarno polako i mijenja! 🙂

    • Draga Marijana, slažem se s tobom i mislim da su promjene polako došle i kod nas. Jest da je to još uvijek polako, ali nema veze, glavno da se događaju. 🙂

  4. Napisali ste da je Lana postavila pitanje profesorima, po slici koju ste postavili da se naslutiti da je ona to samo RT od drugoga ili griješim…

    • Mislim da griješite, jer je ona uputila tweet prof. @jklicinovic, a neposredno prije toga i nekim drugim maturantima. Očito nisam skenirala taj njen prvi tweet, ali mislim da to nije ni važno. Važno je da je ona pokrenula promjenu koja se dogodila i to se dogodilo tako brzo.

      Nemam informaciju da se tako nešto već prije događalo u našem obrazovnom sustavu i upravo to me ponukalo da napišem ovaj post. Čini se da je to isto tako potaknulo novinarku Jutarnjeg, Ivanu Kalogjeru Brkić da napiše pozitivan članak o tom događaju, ali me jako žaloste komentari čitatelja koji seciraju svaku sitnicu koju je Lana izjavila ili koju sam ja ovdje napisala. Zar mi zaista u svemu moramo pronalaziti nešto loše i negativno? Ovo je svijetli primjer upotrebe društvenih mreža, zar to nije dovoljno da ta mala i zapravo nevažna vijest ostane to što zaista i jest?

      • Draga Arjana,
        Stvarno se vijesti brzo šire. Meni su iz Zadra javili za tekst u Jutarnjem prije 15′. Kupila sam Jutarnji, pročitala članak i odmah povirila na meni dragu Twitterovu družinu na kojoj sam od samog početka. Svaka čast i Lani i Vama. Pokazale ste primjerom kako se stvari mogu jako brzo riješiti, ako su mladi upućeni u suvremene tehnologije. Kako ste Vi krasan primjer inovativnog profesora, kao i promotor tehnoloških ostvarenja, ne shvaćam ljude koji kritiziraju pozitivan primjer, lijepo ste rekli “seciraju”.

        Pozdrav

        Kalina

  5. Draga Kalina,
    hvala Vam puno na Vašim tako lijepim riječima. Ja sam u ovom slučaju samo zabilježila što se dogodilo, jer me to doista oduševilo. Pogotovo Lana koja je uzela stvar u svoje ruke i iskoristila društvene mreže na najbolji mogući način.
    Pozdrav
    Arjana

    • Istina, ali da se nije pojavilo Vaše ime, vijest ne bi tako brzo došla do mene. Opet su me pitali : “Je li ono naša Arjana u Jutarnjem?”

      Lijep pozdrav

      Kalina

  6. Ima u ovoj priči jedna kvačica:
    Zadatak je toliko jednostavan, da učenik pred maturom nikako ne bi trebao pomoć druge osobe za rješavanje.
    Lana je ipak to napravila, što zapravo znači, da nije bila sigurna u svoje znanje.
    Zato mislim, da je ovo prije poticaj Lani, da usavrši poznavanje matematike nego prilika za publicitet.
    Internetske komunikacije su velika stvar; toga smo svi svjesni.
    Samo što ponekad pomoću njih koristimo top, da ubijemo vrapca.

    • Apsolutno se ne mogu složiti s Vama, Ante.
      Lana je znala da je u pravu, ali je sustav rekao drukčije. Lana je pokazala da se zna boriti za svoja prava. I time se zapravo izborila za sve maturante, jer čisto sumnjam da je itko od ovogodišnjih pristupnika ovaj banalni zadatak riješio krivo.
      Tu se uopće ne radi o matematici. Radi se o tome da se društvene mreže koriste na najbolji mogući način i to po vertikali našeg obrazovnog sustava – od učenika preko profesora do visokih institucija – i svi jedni druge uvažavamo i poštujemo tuđe mišljenje. To je ono što sam ja vidjela u ovoj priči s Twittera. A to sigurno nije vrabac – jer je ovo jedinstveni slučaj ikad zabilježen kod nas – po tome, a ne po težini matematičkog zadatka.

  7. Zahvaljujem na odgovoru. I meni bi bilo čudno, da Lana nije znala, ali me zbunio njezin poziv matematičarima, da rješavaju taj zadatak.
    U tome sam vidio lov na vrapca topom i pomislio, da nije sigurna u svoje znanje. No, možda se htjela time samo zabaviti.

    Vi u tome vidite i borbu za njezina prava i prava maturanata protiv sustava? Tom sustavu se kod sastavljanja zadataka omakao jedan očigledni lapsus; greška u pisanju. Odmah su je i ispravili uz zahvalu. Sasvim profesionalna i miroljubiva reakcija.

    Potpuno se slažem, da nam treba međusobno uvažavanje i poštivanje tuđeg mišljenja. Informatika u tome sigurno pomaže.
    Zato vam još jednom zahvaljujem na odgovoru i srdačno vas pozdravljam.

    • Hvala i Vama na odgovoru, Ante. Slažem se da je sustav reagirao profesionalno. No kako je Jutranjem listu izjavio g. Sirovatka, “to je tehnička pogreška koja bi se standardnim postupcima ispravljala danim” – a ovako je sve bilo riješeno za 15 minuta. To je ono što veseli pa čak i pomalo ulijeva optimizam. Barem meni i ostalim akterima ove priče – ali mi smo svi ionako veliki pobornici društvenih mreža 🙂
      Lijepi pozdrav

Leave a reply to Bruno Cancel reply