Online rječnici

Na početku školske godine svojim učenicima obavezno preporučim da koriste jednojezične rječnike. Nekada smo ovisili o papirnatim izdanjima koja je bilo potrebno kupovati, a danas su nam na dohvat jednog klika raznovrsni online rječnici koji su mahom besplatni.

Osim što volim čitati knjige, volim (čitati!) i rječnike pa imam prilično veliku kolekciju svakojakih papirnatih rječnika, no najčešće se služim online rječnikom zvanim The Free Dictionary.

 Ne tvrdim da je The Free Dictionary najbolji besplatni rječnik na Internetu, već samo konstatiram da je on za mene najbolji rječnik na internetu. Prvo i osnovno, pregledan je i napravljen po mjeri korisnika. Postavila sam ga za svoju osnovnu stranicu pa mi svaki dan donese riječ dana, čije objašnjenje mogu pročitati, poslušati izgovor i pogledati upotrebu te riječi na primjeru. Za svaku riječ ponuđen je opširan tezaurus sa sinonimima i antonimima te prijevod na mnoge jezike, uključujući i hrvatski.

The Free Dictionary ima i svoje inačice na  14 drugih jezika (hrvatski još nije uključen), a ono što svakako treba naglasiti je da uz te jezike dolazi i tastatura na kojoj možete naći slova tipična za određeni jezik, npr. üäö iz njemačkog.

U sklopu rječnika nalaze se i neki stručni rječnici, kao što su medicinski ili pravni, a također i rječnik idioma, akronima i kratica i enciklopedijski rječnik.

Dostupan je i forum na kojem se raspravlja o jeziku, a ima i igrica koje svaki dan možete odigrati i tako naučiti nove riječi. Možete napraviti i svoj personalizirani rječnik u koji ćete stavljati riječi koje ste naučili i želite ih imati na jednom mjestu.

Kako ne biste propustili najnovije vijesti, na glavnoj stranici uvijek možete naći jednu od najnovijih vijesti, ali također i rubriku “Dogodilo se na današnji dan” i  “Rođen na današnji dan”.

Koje rječnike vi upotrebljavate?

7 comments on “Online rječnici

  1. Nije loše imati i taj rječnik, a i ja sam naišla na izvrstan rječnik – Larousse

    http://www.larousse.fr/dictionnaires

    Može se čuti izgovor, vidjeti konjugacija glagola, prevesti cijele rečenice, bzw. takstove, naravno uz našu intervenciju.

    Zaista je dobar i vrlo ga često koristim 🙂

  2. Hvala na linku, Ankice. Odličan set raznih rječnika koje možemo koristiti za osobne potrebe i na nastavi. Spremam u favorite:-)

  3. Arjana, pretražujem vaš blog jer pokušavam naći program za parafraziranje rečenica na engleskom (čini mi se da sam to kod vas vidjela – jer puno toga jesam:-). Tražeći, naišla sam na ovaj post – pa evo malo mog priloga – odem na http://www.onelook.com koji ponudi puno raznih, a najčešće završim na automatski ponuđenom – Macmillanovom. Free d. mi je isto odličan – njega imam na mobitelu. Kod njega me malo muči specifičan fonetski prikaz na koji nisam navikla 🙂

  4. Draga Klara,
    puno hvala na linku za One Look. Nisam se još s njim susrela, a već prvi pogled na njega mi daje do znanja da ću mu posvetiti puno vremena. Izgleda da je to one stop shop za sve nas koji volimo rječnike pa se već smjestio na moju traku favorita:-)
    Što se tiče Free D. i njegovog fonetskog prikaza, i mene je to mučilo, ali sad sam se već navikla. Osim toga, ako malo skrolate dolje vidjet ćete i britansku transkripciju.

    Na kakav program za parafraziranje rečenica mislite? Ne sjećam se da sam o tome pisala, ali preporučam blog Nika Pecheya, nekako mi je on prvi pao na pamet:
    http://quickshout.blogspot.com/

  5. Draga Arjana, hvala vam na ovom blogu – i meni se čini da će to biti mjesto koje će mi dosta koristiti.
    Što se ovog alata za parafraziranje tiče, čini mi se da sam negdje naišla na preporuku (a kako sam puno toga vidjela kod vas, onda sam mislila da je i to bilo). Alat rečenicu preformulira da zvuči bolje (prirodnije) – dakle vi napišete rečenicu, a on vam ponudi bolju varijantu iste rečenice…
    Inače, moram vam reći da već dugo pratim vaš rad (od tečaja o izradi online tečaja u Moodle-u) i da sam od vas neizmjerno puno naučila (i dalje učim). Hvala vam na tome!Veliki pozdrav!

Leave a Reply

