Moj Kindle i ja

 Uvijek sam voljela čitati i uvijek sam kupovala knjige, ali otkad (pre)više vremena provodim na internetu,  toj lijepoj navici je došao kraj. Sram me reći, ali prošle godine sam pročitala 2 knjige – svaku sam natezala po 6 mjeseci, a nipošto nisu bile dosadne. Onda je moja prijateljica Anna napisala blog post o svojim iskustvima s e-čitačem Amazon Kindle “A Month With My Kindle” i tada sam odlučila da ga kupim čim bude prilika. I prilika se ukazala prije 5 tjedana za vrijeme mog boravka u Bostonu. U Best Buyu Kindle Touch je koštao 99 $ + tax (oko 14 $). Uz to sam još kupila korice i lampicu, sve zajedno za 35 $.Danas, 5 tjedana kasnije, čitam već 4. knjigu, a Kindle me ne prestaje oduševljavati. Evo zašto:

Kindle koristi tehnologiju e-tinte što znači da je zapravo sličniji stranicama knjige nego ekranu računala. Uopće nije zamoran za oči i može se čitati satima. Baterija je dugotrajna i punim je otprilike svaki četvrti dan. Mogu slušati glazbu koju sam uploadala na Kindle, a knjige mogu (ako imaju tu opciju) pretvoriti iz teksta u govor te odabrati muški ili ženski glas koji će mi čitati. No meni je to prilično sporo i ponekad se osjeti da čita kompjuter, pogovoto pri prijelazu iz jednog poglavlja u drugo. Mogu mijenjati vrstu i veličinu fonta i razmak među redovima. Za sve internet ovisnike ugrađen je web browser pa se može surfati po intenretu do mile volje (ja nisam ovisnik pa to ne koristim :-))

Knjige mogu kupovati preko samog Kindla ili pak preko kompjutera. Na Amazonu sam registrirala svoj Kindle i klikom na “Pošalji na moj Kindle”   knjiga se za manje od 30 sekundi pojavi na Kindlu putem Whisperneta,  mreže kojom je Amazon povezan s mojim uređajem. Knjige mogu čitati i na kompjuteru i na Smartphoneu, ali to još nisam probala.

Kindle navodno može sadržavati do 3,500 knjiga. Ja ih trenutno imam oko 70. One koje pročitam mogu, ako želim, arhivirati na kompjuteru i time napraviti mjesta za nove. Većina mojih knjiga su besplatne, ali bestseleri obično koštaju od 10 -15 $ što  je sigurno jeftinije nego paperback u Algoritmu. Naročito mi se sviđa što samo jednim klikom mogu doći do knjige koju želim čitati. Također mogu međusobno razmjenjivati knjige s onima koji imaju Kindle, a  mogu za 79 $ postati član Kindle knjižnice i posuđivati knjige kao u pravoj knjižnici. Osim knjiga mogu čitati pdf dokumente, koji se ponekad čudno ponašaju (Kindle ne prepoznaje fusnote, npr.), ali su ipak čitljivi.

Dijelove knjiga mogu obilježiti (highlight) i oni se automatski spremaju u mapu My Clippings, a ovisnici o Twitteru mogu automatski tvitati dio koji žele.

Knjige koje čitam su na engleskom, nisam našla ništa na hrvatskom, ali nisam puno ni istraživala. No Kindle dolazi s dva ugrađena engleska jednojezična rječnika pa ako neku riječ ne znate, klik na istu vas vodi do objašnjenja riječi u rječniku koji ste odabrali.

I konačno, Kindle je izuzetno lagan, stane u torbicu i kud ja, tud ide i on. Neki dan sam išla u MUP produžiti putovnicu, a na listiću s brojem pisalo mi je da je ispred mene  u redu 125 ljudi. Iznenadila sam se kako sam brzo došla na red – čitala sam samo tri sata…..

11 comments on “Moj Kindle i ja

  1. Mislila sam da samo ja imam problem sa čitanjem papirnih knjiga, a sad vidim da nije tako. Razmišljam već neko vreme o ovom uređaju i nadam se da je to prilika da se vratimo svojoj strasti – čitanju.

  2. Je li kindle u boji?
    Kako radi u Hrvatskoj?
    Mogu li se na njega dodavati e knjige koje nisu kupljene preko Amazona?

    Hvala.

    • Kindle Fire je u boji i na njemu se može lijepo surfati po Internetu i gledati filmove. Moj Kindle je Touch i on je crno bijeli što znači da surfanje po internetu nije baš atraktivno pa ga niti ne koristim za to, osim ako mi nešto baš hitno treba, a ne mogu do kompjutera. Uvjerena sam da ne bih uopće čitala knjige da imam Fire jer bih stalno bila na internetu.

      U Hrvatskoj radi odlično i vrlo je brz. Knjiga koju kupim (ili koja je besplatna) na Amazonu stigne na moj Kindle u roku od 10 sekundi. Ako nisam doma i nemam wireless na Kindlu, onda jednostavno kliknem da mi pošalju knjigu na moj kompjuter pa knjigu mogu prebaciti ili USB-jem ili wirelessom na Kindle. To zaista funkcionira savršeno.

      Druge knjige isto možete stavljati, postoji Caliber konverter koji se koristi za to.

      Nakon dva i pol mjeseca mogu reći da da sam prezadovoljna, čitam puno i svugdje, čak i na plaži usred bijela dana. Nevjerojatna je ta tehnologija!

      • Hvala Vam puno na odgovoru. Imam samo još jedno pitanje u vezi Kindle Touch-a:
        Ima li ugrađena nekakva touch tastatura?

        Hvala još jednom
        🙂

      • Nema na čemu, drago mi je da ste se javili 🙂
        Tastatura postoji, osjetljiva je na vrlo lagani dodir, pregledna je i s dosta velikim slovima i razmakom među njima. Jednostavna, ukratko: odlična.

        Pozdrav

  3. Ja sam kupila kindle fire prije nekoliko mjeseci i odusevljena sam…na moru sam samo citala,komp mi vise nije interesantan.Nisam se aktivirala na Amazonu,ali sam pronasla dosta knjiga na nasem jeziku ..imam ih sada preko 200.

    • Draga Mirela,
      sasvim Vas razumijem. Ja isto jako volim svoj Kindle. Nikad nisam tako puno čitala kao sada. Preporučam da se registrirate na Amazonu, svaki dan imaju super povoljne ponude od 1-2 dolara, tzv. Daily Deal. Najčešće to nisu nikakvi bestseleri, ali već sam pronašla neke zbilja dobre, a naravno imaju i besplatnih knjiga.
      Gdje ste nabavili knjige na hrvatskom? Ja još uvijek nemam nijednu.
      Pozz

  4. Veliki pozdrav iz Brčkog! Do knjiga na našem jeziku je jednostavno doći – ukucajte naziv knjige i autora u Google pretraživaču i potražite link za besplatan download. Preuzmite knjigu (download) i potom otvorite veb sajt http://www.zamzar.com . Na ovom sajtu možete konvertovati knjige u .mobi format koji je pogodan za čitanje na vašem Kindle uređaju. Gospođo Arjana, pročitao sam šta ste napisali ukratko o sebi na blogu i jako mi se dopalo što pokušavate osavremeniti nastavu. Inicijativa je za desetku!!! Pozdrav

  5. Zaboravih napomenuti da je na sajtu http://www.zamzar.com neophodno najprije aploudovati knjigu, a potom izdati naredbu za konvertovanje u željeni format. Knjiga u željenom formatu, nakon završene konverzije biva poslata na e-mail adresu koju ste prethodno naznačili

    • Hvala puno na savjetima o knjigama na našem jeziku. Nisam još isprobala, ali svakako budem. Mislim da je odlično imati mogućnost čitati i na drugim jezicima, a ne samo na engleskom.
      Pozz

Leave a Reply

