iBook Author

Protekla dva dana provela sam na seminaru Izrada interaktivnih udžbenika pomoću alata  iBook Author u Future Classroom Lab u Briselu.

Bio je to moj prvi susret s Apple proizvodima koji su me potpuno oduševili. Interaktivne knjige izrađivali smo na Mac računalu, a na iPadu smo knjige isprobavali.

Seminar je znalački vodio odličan Kurt Klynen, Apple Distinguished Educator, a ujedno i nastavnik u jednoj belgijskoj osnovnoj školi. Uživala sam u ova dva dana intenzivnog učenja o tehnologijama koje su mi u potpunosti bile nove, što mi je otvorilo jedan sasvim novi pogled na učenje i poučavanje.

Ipak, moje je oduševljenje sada dok pišem ovaj tekst na 10 000 metara visine pomiješano s totalnom depresijom. Sa mnom su naime na seminaru bili nastavnici iz Norveške, Slovačke,  Belgije, Danske, Estonije, Irske, Litve i Austrije. Oni žive i rade u jednom sasvim drugačijem okruženju od mojeg. Slušajući njih dok su pričali o tome kako koriste nove tehnologije nisam se mogla oteti dojmu da mi tonemo sve dublje i dublje u 20. stoljeće, a oni brzim koracima grabe naprijed.

Tableti nisu za njih stvar prestiža. Tableti su prepoznati kao najbolja platforma za učenje, a to niije slučaj samo u Europi. U američkim školama iPad polako ali sigurno preuzima glavnu ulogu u nastavi.  Ono što decidirano mogu tvrditi je da otkad pratim obrazovne tehnologije, nijedan uređaj nije tako brzo i sveobuhvatno zaživio u nastavi širom svijeta kao iPad. Hrvatska na žalost ne spada u one zemlje čije vlasti idu u korak s najnovijim dostignućima na području tehnolgije. Nasuprot tome, kod nas se događaju naravno ogromni rezovi za obrazovanje, vladaju apsolutno nerazumijevanje i totalna nebriga.

Još kad bih si ja osobno mogla priuštiti iPad, bilo bi mi možda malo lakše, ali ja o njemu mogu samo sanjati, baš kao i velika većina mojih kolega.

Jedino što nam preostaje je da se nadamo da će se riječi naše kolegice iz OŠ Vežica, jedine državne škole koja u nastavi koristi iPad, kad tad ostvariti. Loredana Zima Krnelić je na našem TeachMeet susretu u Rijeci kazala kako se nada da će jednog dana cijena iPada biti jednaka cijeni udžbeničkog kompleta za jedan razred. Jedino nas to može spasiti.

By Arjana Blazic Posted in Web 2.0

2 comments on “iBook Author

  1. Bok! Ja sam školski knjižničar i jako sam zaineresiran za ovu temu. Posjedujem privatno iPad3 i par notebooka. Ima li kakvih alata za objavu i izradu iBook izdanja samo uz pomoć iPad-a (nemam Apple računalo)

    • Silvije,
      na iPadu se mogu koristiti sve mogućnosti koje pruža iBook Author, osim izrade testova. Ja bih prepručila da svakako posjetite stranice iPad u školi ( http://ipaduskoli.com/) koji vode naši kolege Slavko i Kosjenka, koji su Apple Distinguished Educators. Tamo ćete naći puno ideja i savjeta, a također organiziraju i radionice. Možete ih također pratiti i na twitteru: @Kosjenka i @ipaduskoli.

      Hoćete li o vašim iskustivma s iPadom pisati na blogu ili na školskim stranicama? Mislim da bi to bilo korisno i zanimljivo za sve nas.
      Pozz
      Arjana

Leave a Reply

