Želje, pozdravi i rock’n’roll

Ono što mi zapravo hoćemo, čemu težimo, čemu se nadamo i tvrdoglavo vjerujemo da će se jednog dana obistiniti je vrlo jednostavno:  želimo da svaki nastavnik ima svoje računalo, da svaki učenik ima svoje računalo i da je svaka škola  opremljena suvremenim pomagalima (bežični internet, pametne ploče, 3D printeri, videokonferencijski alati, software, itd. itd. )  i naravno, najvažnije – da svaki nastavnik ima mogućnost stručnog usavršavanja o tome kako postojeću tehnologiju koristiti u nastavi.

Želimo  imati tehnologiju na raspologanju u svakom trenutku i na svakom satu, ali istovremeno želimo da ta tehnologija bude potpuno nevidljiva u našoj nastavi, da bude samo sredstvo kojim ćemo postići obrazovne ishode. Da tehnologija bude nešto što se samo po sebi podrazumijeva.

Iako se mnogi neće složiti sa mnom, činjenica je da tehnologija nije  tek usputni trend koji će ubrzo nestati već realnost  koju treba prihvatiti i iskoristiti na najbolji mogući način. Kad se pojavila televizija, mnogi su protivnici prognozirali da ta “tehnologija” nikad neće zaživjeti, jer tko bi mogao satima sjediti ispred obične kutije i gledati u nju.  Znamo kako je završilo. Ili kao što kaže danah boyd u svojoj knjizi It’s Complicated,  kad se pojavio rock’ n’roll, mnogi su bili uvjereni da  kvari djecu i mlade i htjeli su gu zabraniti. Pa zar nije onda najbolje razmisliti o mogućnostima tehnologije i naučiti kako je  koristiti svrhovito, pametno, redovito i … nevidljivo.

techwithlove

Advertisements

2 comments on “Želje, pozdravi i rock’n’roll

  1. Arjana!

    Nije stvar u tome što su mnogi protivnici televizije prognozirali da ta “tehnologija” nikad neće zaživjeti”. Naprotiv, mnoge uvažene glave u pedagogiji prognozirale su blistavu budućnost televizije u učionicama, naročito od pojave videa. Napisano je nebrojeno puno znanstveno-stručnih radova na tu temu. A što se u stvarnosti zbilo? Gotovo ništa od tih očekivanja nije se ostvarilo. Prije četvrt stoljeća imao sam priliku raditi u takvoj školi gdje je u svakoj učionici bio video i TV prijemnik, a nakon desetak godina sve je otišlo na otpad gotovo nekorišteno.

    Jesu li sada s globalno umreženim i individualiziranim računalima na dlanu stvoreni uvjeti da se ondašnja očekivanja u transformaciji organiziranog nastavnog procesa ostvare? Ili će svi ti pametni uređaji što se škole tiče prohujati neokrznuvši staru damu? U odnosu na video i TV mogućnosti tehnologije su neusporedivo veće ali očito zahtijevaju promjenu paradigme nastave kakvu znamo. Možda ovaj puta nije pitanje kako će proći tehnologija, nego kako će proći škola. Jer već sada tehnologija je u obrazovanju zaživjela, a škola je definitivno izgubila monopol. Uskoro bi se moglo čuti ako se želiš obrazovati ne gubi vrijeme na nastavi.

    Šime Šuljić

    • Šime, slažem se, pogotovo s ovim zadnjim, no zar to nije još i Einstein govorio? “The only thing that interferes with my learning is my education”. I baš zato mislim da je ključni element upotrebe tehnologije u nastavi edukacija nastavnika o tome kako ju upotrebljavati! Ako toga nema, badava ti sva najsuvremenija tehnologija – stajt će u kutu i nakon jednog ili dva desetljeća otići na otpad, baš kao i ovi televizori o kojima govoriš!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s