Učenje (ni)je zabavno

Primjer prvi:

Lekciju o baseballu počnite povijesnim pregledom. Započnite s Abnerom Doubldayom i utjecajem kriketa i imperijalizma. Zatim neka pišu test.

Nastavite predavanje o crnačkim ligama i  putujućim timovima, a od učenika tražite da memoriraju brojke i činjenice o svakom pojedinom igraču. Zatim neka pišu test.

Učenicima koji su ta dva testa napisali dobro, dozvolite da memoriraju još statističkih podataka o baseball igračima. Onima koji su loše napisali test dajte dulji rok  da savladavaju isto gradivo, a ako treba neka uzmu i instrukcije.

Nastavite poučavati o igračima u Japanu i Dominikanskoj Republici. Zatim neka pišu test.

Odvedite učenike na baseball utakmicu, ali neka se nitko dobro ne zabavlja.

Ako imate vremena, ponekad pod odmorom dozvolite učenicima da igraju baseball.

Očito je da ima puno djece (i odraslih) koji znaju daleko višeo baseballu nego što možemo zamisliti. No sigurno je da nijedan od njih nije učio o baseballu na ovaj način. Jer na ovaj način sigurno mu ne bismo mogli usaditi ljubav prema ovom sportu

Zašto bismo onda nastavno gradivo trebali poučavati na ovaj način, pita se Seth Godin iz čije sam sjajne knjige Stop Stealing Dreams – What Is School For?  prevela poglavlje How not to teach someone to be a baseball fan.

Primjer drugi iz iste knjige: How they saved LEGO

Tajna uspjeha  LEGO kockica leži u prijelazu sa svenamjenskih setova koji su se sastojali od kockica različitih veličina, oblika i boja na predefinirane setove koji se trebaju složiti na zadani način.

Zašto se prodaje više ovakvih predefiniranih setova? Zato što se oni podudaraju s očekivanjima roditelja i s načinom na koji se poučava.

Postoji samo jedan točan odgovor. Kad dijete složi kockice prema zadanim , unaprijed definiranim uputama i  roditelj i dijete mogu biti ponosni. Dijete je postiglo rezultat jer je slijedilo upute.

Ne, nije LEGO  problem, ali je simptom nečega što je krenulo  krivim smjerom. Ulazimo u revoluciju ideja, a proizvodimo generaciju koja umjesto kreativnosti želi upute.

Krajnje je vrijeme da im vratimo bojice.

Reklama za LEGO iz 1970ih: Što god da je, lijepo je

 

 

 

Advertisements

2 comments on “Učenje (ni)je zabavno

  1. Draga Arjana,

    Ovaj dio o LEGO kockicama me podsjetio na razgovor koji suprug i ja vodimo kad kupujemo poklone nećacima, velikim obožavateljima Star Wars LEGO setova. Suprug se uvijek sjeti LEGO kockica iz djetinjstva i komentira kako su s njima mogli svaki put složiti nešto novo, dok Star Wars set jednom složiš i onda ga gledaš na polici. Izvrsna mi je ova vintage reklama.

    • Draga Vedrana,
      točno tako, ovi novi setovi su za police, a s onim starim kockicama uvijek smo mogli pustiti mašti na volju i stvarati nešto novo i originalno.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s