Cjeloživotni učenici

Na našoj prvoj CFC (Croatian Future Classroom) radionici sudjelovalo je 18 profesora. Svi oni, zajedno sa Sonjom i sa mnom,  pilotirat će upotrebu novih tehnologija i uspoređivati ishode učenja. Tako će oni profesori koje predaju u dva paralelna razreda jednu te istu lekciju u jednom razredu obraditi na tradicionalni način s udžbenikom, a u drugom će to isto napraviti bez udžbenika  uz upotrebu postojećih materijala na internetu te uz kreiranje vlastitihinteraktivnih materijala. Nakon obrade nastavne jedinice učenici će pisati isti test te ćemo usporediti rezultate.

To ćemo provesti u čak 15 predmeta koje naših 18 profesora predaje:
hrvatski, engleski, njemački, francuski, talijanski, glazbena umjetnost, likovna umjetnost, povijest, geografija, matematika, kemija, biologija, fizika, informatika i vjeronauk.

20130913_144107

Još samo da im uspijemo nabaviti tablete! Kad bi bar netko uočio ne samo ovaj entuzijazam, nego i koristi koje ovakav način rada može donijeti hrvatskom školstvu – možda će vam se činiti da pretjerujem, ali u Hrvatskoj je zaista jako mali broj onih škola koje koriste tehnologiju i istražuju njene prednosti i nedostatke.

No da se vratim na radionicu. Nakon početnih uputa i pravila o radu u učionici, Sonja je najprije predstavila Auress, online sustav za prikupljanje i  prikaz povratne informacije koji su izradili mr.sc. Predrag Pale i njegov tim s FER-a,  a zatim Goog.le nakon čega su profesori ispunili anketu o upotrebi novih tehnologija koju je za njih pripremila Gordana Benat iz CARNeta. Onda sam ja kratko predstavila Edmodo gdje je Sonja otvorila grupu za sve nas koji smo uključeni u ovaj projekt. A nakon toga sam ih ja ubila u pojam s Padletom. Dobro, pretjerujem, ali zadala sam im previše zadataka koje su morali napraviti, a najgore od svega je bilo to što je Padlet  neprestano otkazivao poslušnost zato jer je na jednom zidu istovremeno radilo nas dvadesetoro, a to sam ja trebala znati unaprijed!

Na kraju me jedna kolegica upitala čemu zapravo Padlet služi i kako bi ga ona mogla primijeniti u nastavi – i tada sam se uvjerila da je ova grupica entuzijasta ona prava! Koristiti tehnologiju ne zbog nje same, već samo kao sredstvo za postizanje obrazovnih ciljeva je glavni cilj ovog pilot projekta. Koristiti tablet i web 2.0 alate i pritom im apsolutno ne pridavati nikakvu važnost, jer tu se radi o pedagogiji, a ne o tehnologiji. E sad, da bi profesori to mogli postići, moraju i oni znati koristiti tablete i zato je važno da ih imaju (opet ja o tabletima za profesore, ali što mogu, neću biti zadovoljna sve dok svaki od njih dobije svoj).

I usput, Padlet ima sjajne mogućnosti za upotrebu u nastavi, naročito zato što nije potrebna registracija pa se od učenika odmah mogu dobiti povratne informacije, a može služiti i kao mjesto gdje učenici  mogu objavljivati svoje radove. Tom Barrett sastavio je sjajnu zbirku s idejama o upotrebi Padleta: 32 Interesting Ways To Use Padlet in the Classroom.

20130913_144254 20130913_144300

Advertisements

2 comments on “Cjeloživotni učenici

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s